Πλήθος πιστών κατέκλυσε τον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Κιλκίς το πρωί της Κυριακής των Βαΐων, για να λάβει δύναμη από την ευεργετική χάρη της Θείας Λειτουργίας ώστε να ξεκινήσει την πορεία της Μεγάλης Εβδομάδας.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πολυανής και Κιλκισίου κ. Βαρθολομαίος, πλαισιούμενος από τους Εφημερίους του Ναού και τους Ιεροδιακόνους της Ιεράς Μητροπόλεως χοροστάτησε του Όρθρου και προέστη της Θείας Λειτουργίας του ιερού Χρυσοστόμου.
Στον στολισμένο με βάγια Ναό, οι πιστοί έφεραν στο νου τους τη διδαχή της Εκκλησίας, ότι δηλαδή θα πρέπει να υποδεχόμαστε τον Χριστό καθημερινά στη ζωή μας και του ανοίγουμε δρόμο προς την καρδιά μας. Διότι Αυτός είναι ο πράος βασιλιάς, τον οποίο πρέπει να δοξάζουμε ως νικητή επί του θανάτου.
Στο κήρυγμά του ο σεπτός Ποιμενάρχης του Κιλκίς αναφέρθηκε στη σημερινή ημέρα κατά την οποία η Αγία μας Εκκλησία πανηγυρίζει την θριαμβευτική είσοδο του Κυρίου στα Ιεροσόλυμα.
Συγκεκριμένα ανέφερε: «Η Μεγάλη Εβδομάδα που αρχίζει απόψε με την τέλεση της ακολουθίας του Νυμφίου, αποβλέπει στη βαθύτερη βίωση εκ μέρους μας, αυτών που θα ζήσει ο Κύριός μας, έως την ημέρα της Αναστάσεώς Του. Η εορτή του Λαζάρου και η Κυριακή των Βαΐων αποτελούν τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στη Μεγάλη Σαρακοστή, που τελείωσε την περασμένη Παρασκευή και τη Μεγάλη Εβδομάδα, που αρχίζει απόψε. Αν οι σαράντα προηγούμενες μέρες της Σαρακοστής αποσκοπούσαν στην κάθαρση του νου και της καρδιάς με τη νηστεία και την προσευχή, οι επόμενες έξι μέρες μάς οικειοποιούν με τα Άχραντα Πάθη, τον Σταυρό και την Ανάσταση του Σωτήρος Χριστού, με τον οποίο καλούμαστε να συμπορευθούμε.
Ο Ιησούς εισέρχεται στην Αγία Πόλη καθισμένος «επί πώλον όνου», όπως ακριβώς προείπεν ο προφήτης. Εισέρχεται και εγκαθιδρύει την βασιλεία Του. Μόνο που η βασιλεία αυτή δεν είναι εγκόσμια, αλλά ουράνια. Δεν στηρίζεται στη δύναμη και στο ξίφος, αλλά στην αγάπη και τον Σταυρό. Κι ο Βασιλιάς της δεν ήρθε για να υποδουλώσει κάτω από το στέμμα του τους λαούς, αλλά ήρθε να τους ελευθερώσει «εκ της δουλείας του αλλοτρίου, ως οικτίρμων και φιλάνθρωπος». Δεν ήρθε να των διακονούν, αλλά να διακονήσει. Δεν ήρθε για να πάρει, αλλά ήρθε για να δώσει την ίδια του τη ζωή, ως λύτρο για την ανθρωπότητα!
Ποιος άκουσε ξανά για τέτοιο βασιλιά; Ποιος είδε ποτέ τέτοιον άρχοντα; Ποιος εισέπραξε ποτέ τόσο μεγάλη αγάπη; Ποιος ένιωσε ξανά τέτοια φιλανθρωπία; Κρατώντας τα βαΐα στα χέρια μας τον προϋπαντούμε ψάλλοντας «ωσαννά, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου» (Ιωάν. ιβ΄, 13). Κατανοούμε, ότι ο βασιλιάς αυτός είναι ο αληθινός Θεός και ότι η αγάπη Του έχει τη δύναμη και μπορεί να νικά τον θάνατο, αφού ο Θεός είναι Αγάπη και η Αγάπη είναι Ζωή.
Φθάνοντας στην Εβδομάδα των Παθών, αναλογιζόμαστε την εσχατολογική σημασία του Πάσχα. Πάσχα σημαίνει πέρασμα στη βασιλεία του Θεού, που εγκαθιδρύει ο Ίδιος με την θριαμβευτική Του είσοδο. Ο Ιησούς έρχεται διαρκώς μέσα στην ιστορία, είτε σαν σωτήρας, είτε σαν Κριτής. Ο θρίαμβος της σημερινής μέρας είναι η εισαγωγή στη δόξα του Θείου Πάθους. Ο Θεός σαρκώνεται και κατακρίνεται σε θάνατο. Δεν είναι όμως ο Θεός που κρίνεται, αλλά εμείς που στην ουσία κρινόμαστε και κατακρινόμαστε από τη στάση που θα πάρουμε απέναντί Του.
Αγαπητοί μου, ο Χριστός έρχεται στην καρδιά μας, για να μας αναγεννήσει και να μας αναστήσει. Έρχεται για να βάλει το τέλος του κόσμου τούτου και την αρχή μιας νέας κτίσης. Όταν βαπτισθήκαμε, βαπτισθήκαμε στον θάνατο του Χριστού και από εκείνη τη στιγμή συμμετέχουμε στη ζωή που ανέτειλε από τον Τάφο. Μια ζωή γεμάτη από την αγάπη Εκείνου, που δημιουργεί εκ του μηδενός ανθρώπινες υπάρξεις, κατά την εικόνα Του.
Αδελφοί μου, ζούμε, σε μια ταραγμένη εποχή. Τα πρότυπα έχουν εκλείψει. Καθετί που οι αιώνες σεβάστηκαν, θεωρείται σήμερα νοσηρό και επικίνδυνο κατεστημένο που πρέπει να γκρεμιστεί. Γι’ αυτό και η εποχή μας έχει χάσει τον προσανατολισμό της και αναζητά. Αναζητά την αλήθεια και τον τρόπο, που θα κάνει τον απάνθρωπο πάλι άνθρωπο, επαναφέροντάς τον στη φυσική κατάσταση του «κατ’ εικόνα». Η ανθρωπότητα, παρόλο που ζει το κακό, την απόγνωση και την απελπισία, προσδοκά. Προσδοκά την Ανάσταση, ως χαρούμενη αγγελία, ότι ο θάνατος νικήθηκε στο πρόσωπο του Χριστού. Ας υποδεχθούμε λοιπόν στις καρδιές μας τον Κύριο της δόξης, για να τις ζωογονήσει και να τις αναστήσει. Να τις δώσει πάλι την ελπίδα για ζωή στην αιωνιότητα της βασιλείας του σταυρωμένου Βασιλιά!
Καλό Πάσχα αδελφοί μου και καλή Ανάσταση!».