Στην Ενορία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου Πεδινού Κιλκίς ιερούργησε την Κυριακή των Προπατόρων 15 Δεκεμβρίου 2024 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πολυανής και Κιλκισίου κ. Βαρθολομαίος, επί την ιερά μνήμη του Ιερομάρτυρος Αγίου Ελευθερίου, Ιερό Παρεκκλήσιο του οποίου υπάρχει στον αύλειο χώρο της Εκκλησίας.
Πλαισιούμενος από τον Αρχιδιάκονο π. Φιλόθεο Τσαμπαζάκη και τον Διάκονο π. Μεθόδιο Γεωργιάδη, ο Σεβασμιώτατος έγινε δεκτός από τον Εφημέριο του Ναού Πρωτ. π. Κωνσταντίνο Σαββίδη και τους ευσεβείς πιστούς που προσήλθαν για να τιμήσουν τη μνήμη του Ιερομάρτυρος Ελευθερίου που ευλαβούνται όλως ιδιαιτέρως.
Στην προσλαλιά του, ο σεπτός Ποιμενάρχης του Κιλκίς, αναφέρθηκε στην Βασιλεία των Ουρανών, η οποία αποτελεί την ελπίδα για τους ανθρώπους που πιστεύουν, ότι η ζωή δεν σταματά με τον θάνατο, αλλά συνεχίζεται με τον Χριστό στην αιωνιότητα. Το ευαγγέλιο που ακούστηκε, λίγες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα, έχει για χαρακτηριστικό του την πρόσκληση μετοχής στο δείπνο της ουρανίου Βασιλείας. Ο Χριστός με την παραβολή του μεγάλου δείπνου, μας δείχνει καθαρά την ανοιχτή αγκαλιά του Θεού, για όλη την ανθρωπότητα.
«Ένα δείπνο προϋποθέτει ένα σπίτι, ένα τραπέζι, τροφή, υπηρέτες που διακονούν, προσκλήσεις για τους καλεσμένους και φυσικά έναν οικοδεσπότη που παραθέτει το δείπνο. Στο δείπνο της βασιλείας του Θεού οικοδεσπότης είναι ο ίδιος ο Κύριος. Το παραθέτει στο σπίτι Του, που είναι η Εκκλησία και για τροφή παρέχει πάνω στην αγία τράπεζα, το άχραντο Σώμα Του και το τίμιο Αίμα Του. Για διακόνους που υπηρετούν την τράπεζα έχει τους αγγέλους και για καλεσμένους έχει αρχικά αυτούς βρίσκονται εντός της Εκκλησίας. Στη συνέχεια όμως καλεί και όλους αυτούς που βρίσκονται εκτός του οίκου Του.
Βλέπουμε αδελφοί μου όμως κάτι παράδοξο, πως αυτοί που θεωρούνταν φίλοι Του και δικοί Του άνθρωποι, αρνούνται την πρόσκληση στο δείπνο, προφασιζόμενοι διάφορες δικαιολογίες. «Αγρόν ηγόρασα», «ζεύγη βοών πέντε ηγόρασα» και «γυναίκα έγημα». Αυτές λοιπόν οι τρεις κατηγορίες ανθρώπων έχουν πέσει σε πνευματικό θάνατο, διότι βάζουν τις προσωπικές τους ανάγκες και τα «θέλω» τους πάνω από τον Θεό. Αποτέλασμα του πνευματικού τους θανάτου είναι ο αποκλεισμός τους από τη βασιλεία των ουρανών και από το δείπνο της. «Λέγω γαρ υμίν ότι ουδεὶς των ανδρών εκείνων των κεκλημένων γεύσεταί μου του δείπνου» (Λουκ. ιδ΄, 24).
Ο οικοδεσπότης όμως δεν αναβάλλει και δεν ματαιώνει το δείπνο. Απογοητευμένος από όσους θεωρούνταν φίλοι Του, καλεί τώρα όσους δεν τον γνώριζαν, όλους όσους βρίσκονταν εκτός του οίκου Του, εκτός της Εκκλησίας. Έτσι τώρα «ο λαός ο καθήμενος εν σκότει είδε φως μέγα» (Ματθ. δ΄,16) και ενθαρρύνεται, προτρέπεται και αναγκάζεται να συμμετάσχει στο σωτήριο Δείπνο» επεσήμανε στον λόγο του.
Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Ο λόγος της παραβολής σήμερα είναι πράγματι αποκαλυπτικός, γιατὶ στο δείπνο αυτό της ελευθερίας και της αγάπης του Θεού αντικατοπτρίζεται η στάση του ανθρώπου κάθε εποχής. Κάθε Κυριακή ο Κύριος μας καλεί στο μεγάλο Του δείπνο, που είναι η Θεία Λειτουργία κι εμείς δεν ανταποκρινόμαστε. Περιφρονούμε την μεγάλη τιμή να παρακαθίσουμε στο θεϊκό τραπέζι, που μας ετοίμασε, προφασιζόμενοι φθηνές δικαιολογίες. Η Εκκλησία μας σοφά τοποθέτησε την ευαγγελική αυτή περικοπή λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα, για να δείξει ότι αν δεν γίνουμε κι εμείς μέτοχοι στο τραπέζι της Βασιλείας Του, τη Θεία Ευχαριστία, δεν υπάρχει περίπτωση να γιορτάσουμε αληθινά Χριστούγεννα. Χριστούγεννα, ως γέννηση Χριστού στις καρδιές μας, πράγμα άλλωστε που αποτελεί, το πραγματικό νόημα της εορτής των Χριστουγέννων. Η παρουσία του Χριστού στη γη είναι το δείπνο της Βασιλείας του Θεού. Ας αποδεχθούμε την πρόσκληση για να καταστούμε από «κλητοί» «εκλεκτοί» και να γίνουμε ταμεία της Χάριτός Του, αφού όπως λέγει και ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς «Το αίμα του Θεανθρώπου ανακαινίζει παντελώς τον άνθρωπο και τον καταλλάσει ενώνοντάς τον με τον Θεό». Περαίνοντας τον λόγο του υπογράμμισε: «Αυτό το κήρυγμα του Ευαγγελίου, έκανε κτήμα του ο Άγιος Ελευθέριος και ως εκλεκτός του Θεού προσέφερε στη ζωή του στην Βασιλεία Του ενώ θυσιάστηκε για την αγάπη του Χριστού, ζώντας μέσα σε πλήθος θαυμαστών γεγονότων της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος!».