40νθημερο Μνημόσυνο του κατά σάρκα πατρός του Κιλκισίου Βαρθολομαίου

Δισαρχιερατική Θεία Λειτουργία τελέστηκε σήμερα 6 Απριλίου 2025, Ε’ Κυριακή των Νηστειών, κατά την οποία η Αγία μας Εκκλησία προβάλλει την αγιασμένη μορφή της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Κιλκίς.

Κατά την ακολουθία του Όρθρου χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ. Πλάτωνας, ο οποίος προέστη και της Θείας Λειτουργίας, συλλειτουργούντος του οικείου Επισκόπου, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πολυανής και Κιλκισίου κ. Βαρθολομαίου, των Εφημερίων του Ναού και του Παν. Αρχιμ. π. Αλεξίου Μπουρλή, Γραμματέα στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Συμπροσευχόμενοι στο Ιερό Βήμα παρέστησαν οι Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος και Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Αμορίου κ. Νικηφόρος.

Με προτροπή του κυριάρχου Επισκόπου, τον Θείο λόγο κήρυξε με θεολογική ενάργεια ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, ο οποίος εμφορούμενος από την ακουσθείσα Ευαγγελική Περικοπή, αναφέρθηκε στον διάλογο που αναπτύχθηκε μεταξύ του Χριστού και δύο εκ των μαθητών Του, τον Ιωάννη και τον Ιάκωβο συγκρίνοντας εν συνεχεία την έννοια της διακονίας με αυτή της εξουσίας.

Την διακονία που, όπως είπε, προσωποποιημένη στον ίδιο τον Χριστό, αφορά τη θυσία και την προσφορά που είχε ως κίνητρό της την αγάπη, ως περιεχόμενο τον σεβασμό απέναντι στο ανθρώπινο γένος και η οποία κορυφώθηκε στον Σταυρό, ως προσφορά θυσίας του Χριστού και ως προσφορά αγάπης και ελευθερίας προς το ανθρώπινο γένος.

«Ενώ οι Μαθητές αντιλαμβάνονται τη σχέση τους με τον Χριστό και το ρόλο τους μέσα στην κοινωνία ο οποίος εκφράζει μια εξουσία, ο Χριστός τους είπε ότι για να μπορέσουν να πετύχουν αυτό που ζητούν, δηλαδή να βρίσκονται δεξιά και αριστερά Του, θα πρέπει πρώτα να κάνουν στη ζωή τους, αυτό που έκανε ο ίδιος, δηλαδή την πράξη θυσίας πάνω στον Σταυρό» τόνισε μεταξύ των άλλων, για να προσθέσει ότι η θυσία μέσα από τον Σταυρό οδηγεί με βεβαιότητα στην Ανάσταση.

Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας ανέφερε ότι η εξουσία του Χριστού δεν έχει να κάνει με κοσμικές διαστάσεις. Δεν είναι μία εξουσία που κυριεύει τον άνθρωπο αλλά εκφράζει μια διακονία που ελευθερώνει τον άνθρωπο από κάθε τι, που τον αποπροσανατολίζει από τον σκοπό του, που είναι να γίνει πολίτης στη Βασιλεία του Θεού.

Αυτήν την έννοια του αγώνος ως διακονία και της θυσίας ως προσφορά τη δείχνει ο ίδιος ο Χριστός πάνω στον Σταυρό για να μπορεί ο κάθε άνθρωπος να πετύχει την εν Χριστώ καταξίωσή του.

Αποτελεί όμως προϋπόθεση ο αγώνας των ανθρώπων, όπως το λέγουν και οι Πατέρες της Εκκλησίας, αφενός για να επιδιώξουν και να εντάξουν στη ζωή τους την έννοια της διακονίας, αφετέρου να απαγκιστρωθούν από εκείνα τα στοιχεία που τους οδηγούν στην κοσμικότητα και τους αποπροσανατολίζουν από την σταυρική θυσία που οδηγεί στην Ανάσταση, δηλαδή στην απελευθέρωση από τα δεσμά της φθοράς και του θανάτου.

Αυτό αποτελεί τον σκοπό και το περιεχόμενο του ασκητικού μας ήθους. Να αγωνίζεται ο άνθρωπος, να μεταμορφώνεται και απελευθερωμένος πλέον να κερδίσει την αφθαρσία και την αθανασία.

Αυτός είναι ο σκοπός, σύμφωνα με την Αποστολική Περικοπή, του Σώματος και του Αίματος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Η συμμετοχή μας στο θυσιαστικό πάθος, στη διαφοροποίηση μας με κάθε τι το εγκόσμιο, φίλαυτο και ατομικό και ο ενστερνισμός στη ζωής μας μέσω της κοινωνίας του Σώματος και του Αίματος του Χριστού, της ίδιας της θυσίας και της προσφοράς Του προς το ανθρώπινο γένος.

Επεσήμανε, ότι στην πορεία του αγώνος η Εκκλησία, με τα Ιερά της Μυστήρια, καλεί τον κάθε έναν να γίνει σύναιμος και σύσσωμος με τον Χριστό, κοινωνώντας του Σώματος και του Αίματος Του.

Σήμερα η Εκκλησία, είπε, προβάλλει το κατεξοχήν πρόσωπο που μέσα από το ασκητικό του ήθος, μέσα από την πορεία της, ανάλογη με αυτήν που ζητά ο Χριστός από τα μέλη της Εκκλησίας Του, το πρόσωπο της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας.

Στη συνέχεια τελέστηκε Αρχιερατικό Μνημόσυνο από τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμο, Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ. Πλάτωνος, του οικείου Μητροπολίτου κ. Βαρθολομαίου, και του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Αμορίου του και Ηγουμένου της Ι.Μ. Βλατάδων κ. Νικηφόρο, πλαισιωμένων υπό Ιερέων και Ιεροδιακόνων, για την ανάπαυση της ψυχής του Γεωργίου Τριανταφυλλίδη – Αντωνίου, κατά σάρκα πατρός του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πολυανής και Κιλκισίου.

Ο σεπτός Ποιμενάρχης του Κιλκίς ευχαρίστησε, εκ μέρους του αλλά και εκ μέρους της μητέρας του Ελένης, τους αγίους Αρχιερείς, τον Μητροπολίτη Λαγκαδά κ. Πλάτωνα και τον Αρχιμανδρίτη π. Αλέξιο Μπουρλή, πνευματικούς του αδελφούς υπό τον αείμνηστο Επίσκοπο Τράλλεων κυρό Ισίδωρο, τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο για τον επιστηρικτικό του λόγο προς το πυκνό εκκλησίασμα, τον Επίσκοπο Αμορίου κ. Νικηφόρο για την αγάπη και την προσήνειά του, τους Πατέρες αλλά και τον πιστό λαό για τη συμμετοχή τους στο 40νθήμερο Μνημόσυνο, τόσο από το Κιλκίς, όσο και τα πνευματικά του παιδιά από την Αθήνα για την προσευχή τους αλλά και για την έκφραση αγάπης και παρηγοριάς που δέχθηκαν για την κοίμηση του λατρευτού του πατέρα.

Εξαιρέτως δε τον Αντιπρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων κ. Γεώργιο Γεωργαντά, τον Αντιπεριφερειάρχη Κιλκίς κ. Ανδρέα Βεργίδη, την Αντιδήμαρχο Κιλκίς κα Κατερίνα Ζιούτα που εκπροσωπούσε τον Δήμαρχο Κιλκίς κ. Κυριακίδη, τον Ταξίαρχο κ. Βασίλειο Παπαδόπουλο, τον Αστυνομικό Διευθυντή κ. Δημήτριο Ντέντα και τον Διοικητή των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών ν. Κιλκίς κ. Χρήστο Γκαντίδη για την προσευχητική τους παρουσία.

Τέλος, τελέστηκε Τρισάγιο επί του τάφου του μακαριστού Γεωργίου στα νέα Κοιμητήρια της πόλης του Κιλκίς.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ